U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Pachtgronden

Hoek Jukweg Broekdijk Pachtgronden

Stichting het Feithenhof heeft ca 425 ha grond in haar bezit. De grond is in volle eigendom bij de Stichting en in pacht uitgegeven bij ca 75 pachters.

De verpachte grond is allemaal grasland en wordt derhalve hoofdzakelijk gebruikt door veehouderij bedrijven. Individuele boeren verbouwen ieder jaar een bepaalde oppervlakte met mais. Niet alle verpachte gronden zijn daarvoor geschikt. Het grootste deel hiervan, t.w. ca 350 ha, is in reguliere pacht uitgegeven terwijl ca 75 ha is uitgegeven in [tijdelijke] erfpacht. Een klein gedeelte is uitgegeven in geliberaliseerde pachtvorm.

Ruilverkaveling/herverkaveling

De diverse percelen grond verkeren in een goede landbouwkundige conditie. Ruilverkavelingen hebben er door de jaren heen toe bijgedragen dat de ontsluitingen van de verschillende percelen beter is geworden. De waterhuishouding is in het algemeen goed op orde.

Alle gronden liggen in pachtgebied 5, het “Centraal veehouderijgebied”, verdeelt over de plaatsen Nunspeet, Doornspijk, Elburg, Oldebroek, Wezep, Wapenveld-Heerde en Oene- Epe.

De stichting staat open voor herverkavelingen[ruilverkavelingsprojecten] om daarmee een betere uitgangspositie voor de grondgebruikers te creëren maar ook om een positieve bijdrage te leveren aan de bereikbaarheid van landbouwgrond in het algemeen. Ruilverkavelingen komen ten goede aan het milieu[ geringere afstanden] en werken kostprijs verlagend.

Contact

De heer H. Boeve uit Oldebroek is door de stichting aangesteld als rentmeester. Hij beheert de gronden, onderhoudt de contacten met de pachters en stemt de zakelijke belangen af met de provisoren van het Feithenhof.

Het aantal hectares grond welke de stichting in beheer heeft is de laatste jaren licht gestegen. Wanneer u grond wilt verkopen, neem dan gerust contact op met de rentmeester

Voor meer informatie kunt u mailen met adm.feithenhof@gmail.com of vul het contactformulier in, wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Luchtfoto Gronden Kavels Elburg